فراموش کردن پسورد ویندوز در لپتاپ یا کامپیوتر


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 17 / 5 / 1395
بازدید : 10185
نویسنده : برقبانی

با فراموش کردن پسورد لپ تاپ چه کنیم؟

پسورد لپ تاپ، رمز عبوری است که کاربر از آن برای وارد شدن به دستگاه خود استفاده می کند. وجود پسورد لپ تاپ سبب می شود تا امنیت دستگاه بالا رود و استفاده از اطلاعات موجود در آن تنها برای صاحب دستگاه ممکن گردد. اما مشکلی که گاه برای کاربر ایجاد می شود فراموش کردن پسورد لپ تاپ است.

به ویژه اگر کاربر پسوردی را بر روی دستگاه گذاشته باشد که چندان برای او آشنا نبوده است. یا پسوردی باشد که مرتباً عوض شده و حال فراموش شده است. در چنین شرایطی دستگاه دیگر اجازه ورود به سیستم عامل را نمی دهد و کاربر با دستگاهی مواجه می شود که مرتبا به وی اعلام می دارد پسورد وارد شده اشتباه است. در این مقاله برآنیم تا راهکارهای موجود جهت حل مشکل فراموش کردن پسورد لپ تاپ را با شما درمیان بگذاریم.

 

آموزش بازکردن قفل لپ تاپ

در صورت فراموش کردن پسورد لپ تاپ چه کنیم؟

در صورت فراموش کردن پسورد لپ تاپ سه راه پیش پای شما وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها بازیابی رمز عبور خود را انجام دهید. در ادامه با این سه راه آشنا می شویم.

تعویض سیستم عامل:

این روش بسیار وقت گیر است و همچنین باعث از دست رفتن فایل‌هایی خواهد شد که در درایو سیستم عامل قرار دارند.

ساخت دیسکت نجات:

در بخش های آتی ساخت دیسک نجات جهت رفع مشکل فراموش کردن پسورد لپ تاپ شرح داده می شود. البته این راه برای پیشگیری است و در زمان فراموش کردن پسورد لپ تاپ به کمک شما می آید.

استفاده از نرم افزارها:

برخی برنامه‌ها نیز می‌توانند به شما کمک کنند تا بتوانید پسورد فراموش شده را تغییر دهید. به عنوان مثال Windows Password Recovery 0 که این برنامه به شما کمک می کند بتوانید با یک رمز عبور خالی وارد سیستم خود شوید.Windows password Recovery 6.0 برنامه ی کاربردی و با کاربری آسانی است که به شما کمک می کند تا به راحتی رمز عبور خود را در هر سیستم و هر ویندوزی بازیابی کنید.

شکلی که در این روش وجود دارد این است که اولا این کار به کسی نیاز دارد که کمی حرفه ای باشد و همچنین نیاز دارد تا برای این کار وقت کافی بگذارید که اگر مشکل زمان داشته باشید این کار برای شما چندان خوشایند نیست.

روش دیگر برای حل مشکل فراموش کردن پسورد لپ تاپ

روش دیگری که می تواند شما را در حل مشکل فراموش کردن پسورد لپ تاپ کمک کند آن است که دستگاه خود را از صفحه‌ی ورودlogin screen  ریستارت کنید. برای این کار مراحل ذکر شده در بخش زیر را دنبال نمایید:

مراحل رفع مشکل فراموش کردن رمز لپ تاپ

.1 کامپیوتر خود را از صفحه‌ی ورود(login screen) ریستارت کنیداین ریستارت از ریستارت هایی که معمولاً انجام می‌دهید کمی متفاوت است. پس از بالا آمدن سیستم به صفحه‌ی ورود، روی آیکون پاور کلیک کنید، کلید Shift را نگه‌دارید و روی Restart کلیک کنید. این اولین ریستارت از دو ریستارتی است که برای بالا آوردن سیستم در حالت امن باید انجام دهید.

.2دوباره گزینه‌ی ریستارت انتخاب کنید. وقتی‌که کامپیوتر ریستارت شد، وارد صفحه‌ای خواهید شد که می‌گوید : Choose an option . روی Troubleshoot کلیک کنید، سپس به Advanced Options و بعدازآن Startup Settings بروید. روی Restart کلیک کنید با سیستم روی یک صفحه تنظیمات جدید بالا بیاید.

.3کلید ۴ یا F4 را فشار دهید تا وارد حالت امن شوید. اینکه دقیقاً کدام کلید را باید بزنید در کامپیوترهای مختلف فرق دارد. کامپیوتر اینک به صفحه‌ی ورود حالت امن بالا می‌آید.

.4 به‌عنوان Administrator وارد شویدروی آیکون پیکان کلیک کنید تا اکانتی که اسمش Administrator است را انتخاب کنید. شما نیازی به واردکردن رمز نخواهید داشت.

.5در کنترل پنل قسمت User Accounts را بازکنید. کلید Win را همراه X فشار دهید، کنترل پنل و سپس User Accounts را انتخاب کنید.

.6روی Manage Another Account کلیک کنید. در لیست اکانت‌ها روی اکانتی که می‌خواهید رمزش عوض شود کلیک کنید.

.7روی Change Password کلیک کنیدحال شما می‌توانید رمز را برای نام کاربری معمولی خود عوض کنید. برای تائید آن را دو بار باید تایپ کنید و سپس روی Save کلیک کنید.

.8کامپیوتر را ریستارت کنید. Ctrl+Alt+Del را فشار دهید سپس روی آیکون پاور و بعد Restart کلیک کنید. وقتی‌که کامپیوتر دوباره بالا آمد، مثل همیشه خواهد بود و می‌توانید با نام کاربری همیشگی و رمز عبور جدیدی که ساختید وارد شوید.

پیشگیری از فراموش کردن پسورد لپ تاپ با ساخت دیسکت سخت

یکی دیگر از روش های موجود جهت حل مشکل فراموش کردن پسورد لپ تاپ ساخت دیسکت غیرفعال کننده رمز است. این روش به شما کمک می کند تا علی رغم فراموش کردن پسورد لپ تاپ بتوانید به دستگاه خود دسترسی پیدا کنید. جهت ساخت دیسکت غیرفعال کننده رمز مراحل ارائه شده در بخش زیر را دنبال نمایید:

  • ابتدا از طریق منوی Start وارد Control Panel شوید.
  • در پنجره Control Panel بروی آیکون User Accounts کلیک کنید تا پنجره مربوطه بعد باز شود.
  • در سومین مرحله بعد از باز شدن پنجره User Accounts بروی نام کاربری خودAccount Name کلیک کنید تا پنجره جدیدی باز شود.
  • در پنجره جدید و در سمت چپ آن در بخش Related Tasks بروی گزینه Prevent a forgotten password کلیک کنید تا پنجره Forgotten Password Wizard باز شود . (این گزینه زمانی فعال میباشد که شما بروی ویندوز خود پسورد گذاشته باشید).
  • پنجره Forgotten Password Wizard شما را هدایت می کنند تا یک دیسکت غیر فعال کننده پسورد بسازید.
  • حال اگر روزی رمز خود را فراموش کنید با این دیسکت میتوانید آن رمز را غیر فعال کنید.

 



تماس با امداد رایانه فقط از طریق از طریق تلفن ثابت قابل انجام می باشد. شماره تماس 9095110511

:: موضوعات مرتبط: ویندوز , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


9095110511 تماس با امداد رایانه مشهد فقط از طریق تلفن ثابت امکان پذیر می باشد. امداد رایانه مشهد که در خراسان رضوی شهر مشهد از دی ماه سال 1396 آغاز به کار نموده است، یک مرکز رفع مشکلات کامپیوتری، موبایل، تبلت و لپتاپ است که شما عزیزان می توانید از طریق تماس تلفنی (فعلا فقط با تلفن ثابت) با شماره 9095110511 مشکلات کامپیوتری خود را با ما درمیان بگذارید. همکاران ما در این مرکز بصورت شبانه روزی و هفت روز هفته جهت رفع مشکلات شما در زمینه کامپیوتر، موبایل، تبلت و لپتاپ آماده شنیدن مشکل شما و رفع آن در سریع ترین زمان ممکن می باشند. عزیزانی که به تلفن ثابت با پیش شماره 051 دسترسی دارند جهت تماس با کارشناسان مرکز امداد رایانه مشهد از طریق تلفن ثابت با شماره زیر تماس بگیرید. 9095110511 هموطنان گرامی که در استانهای دیگر سکونت دارند یا هم استانی های عزیز خراسان رضوی در صورتی که به تلفن ثابت با پیش شماره 051 دسترسی ندارند می توانند با شماره های زیر درتماس باشند. 09154764539 09159707245

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان 

امداد رایانه

و آدرس 

beruzpc.ir

لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینک تان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 1626
بازدید ماه : 20320
بازدید کل : 1237153
تعداد مطالب : 145
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com